Workpoint menu
Anmod om demo Se videoen

Tilmeld WorkPoint demo

Tilmeld demo
Nyhedsbrev

WorkPoint A/S har brug for de kontaktoplysninger, du giver os, for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid afmelde dig fra disse meddelelser. For information om, hvordan du afmelder dig, samt vores fortrolighedspraksis og forpligtelse til at beskytte dit privatliv, bedes du læse vores fortrolighedspolitik.

Minimer risikoen for udvikling

WorkPoint 365 gør det hurtigt og nemt ved at opbygge modulopløsninger – uden udvikling eller kodning.

Fremtidssikker forretningsløsning

WorkPoint 365 strukturerer data via SharePoint og broer til Microsoft 365 – Som et resultat modtager du en sømløs og fremtidssikker cloud-løsning.

Høj grad af regeringsførelse

Sammen med den automatiserede klassificering og arv af data sikres tilsyn og kontrol, hvilket gør det muligt at skalere WorkPoint 365 til en virksomhedsløsning.

Intelligent arkivering og journalisering af mails

WorkPoint gør det hurtigt og nemt at arkivere og journalisere mails. Ved at integrere et træk og slip-funktionalitet kombineret med et intuitivt søgeværktøj sparer dette brugere i mange timers systemering af deres mails.

14. januar 2021

Rindalshytter og WorkPoint 365

Rindalshytter gik fra gule sedler til projektstyring på Microsoft 365 med WorkPoint 365 & Serit Møre

Ved at tilføje WorkPoint 365 oven på deres Microsoft 365 platform, gik den norske sommerhusleverandør, Rindalshytter, fra grundlæggende gule sedler til komplet projektstyring og struktur. Sammen med den norske WorkPoint Partner, Serit Møre, blev der implementeret en løsning, der tilbød brugerne hos Rindalshytter en brugervenlig grænseflade, som nemt kunne rulles ud på tværs af organisationen.

Fra gule sedler til fuld projektkontrol med WorkPoint 365.

Rindalshytter er norges ældste sommerhusleverandør og har i mere end 60 år bygget og leveret hytter. Virksomheden blev grundlagt i 1964 som en lokal familiedrevet virksomhed, men i dag er virksomheden en af de førende virksomheder på markedet og leverer hytter over hele landet.

Meget har dog ændret sig siden starten i 1964. Selv om virksomheden stadig lever af sine grundprincipper om at bygge innovative, kreative og funktionelle hytter. Ifølge projektchef i Rindalshytter, Jon Landsem, fik de en platform i WorkPoint 365, der matchede deres ambitioner om effektiv projektledelse, samt digitalt omdanne nogle af deres centrale processer:

“Vi gik faktisk fra fysiske notesbøger til total projektstyring – Sammenlignet med den tid, der bruges med notesbøger og gule sedler, er det gået meget hurtigere. For at kontrollere, om vi har glemt at fakturere noget, klikker vi for eksempel bare ind i Power BI-rapporten for at få et overblik. Vi har et komplet overblik, fra kundernes første forespørgsel til sommerhuset er færdigt, og nøglerne afleveres”.

Et godt match med WorkPoint for bedre brug af Microsoft 365

Løsningen implementeres af WorkPoint’s norske, sølv partner, Serit Møre. For Senior Consultant, Terje Haug, var det naturligt næste skridt for dem at gennemføre WorkPoint 365, da de blev udfordret til at få det fulde udbytte af Microsoft 365 og virkelig begynde at bruge sine værktøjer:

“Da jeg begyndte at arbejde her, var Rindalshytter allerede begyndt at bruge Microsoft 365. Men de følte, at de ikke udnytte systemet godt nok. Vi foreslog at udvide systemet ved at tilføje WorkPoint 365 på deres Microsoft-løsning. At få øget kontrol over interne processer i organisationen”.

WorkPoint 365 har en meget veldefineret, struktureret og fleksibel opsætning til standardprojektledelse, der passer godt til organisationer, hvor der er behov for at skabe et fundament for projektstandardisering og samarbejde. Da Terje blev introduceret til de interne processer hos Rindalshytter, bemærkede han også hurtigt et strategisk match:

“Jeg tror, WorkPoint 365 er et godt match for Rindalshytter, fordi de har produktionsprocesser, der er rimelig ligetil at håndtere. Produktionen af tegninger og grundlaget hentes fra WorkPoint 365. Dette fungerer meget godt med tanken om WorkPoint “.

Brugervenlig, fleksibel og tilgængelig platform for alle medarbejdere

Det kan være en vanskelig opgave at tage en ny digital platform op. For Rindalshytter var det vigtigt at give deres medarbejdere et system, der ikke krævede for mange ressourcer i fx udvikling, tid og arbejdskraft. Som et resultat, med stor hjælp fra Serit Møre’s konsulenter, det var en meget glat overgang som brugerne var hurtige til at tilpasse sig WorkPoint 365 platform. Jon Landsem forklarer:

“Efter at have brugt det en kort periode, processerne i WorkPoint er ganske intuitiv. Den brugervenlige grænseflade gør det nemt for alle kolleger at indføre det nye værktøj. Når grænsefladen er så brugervenlig, som den er hos Rindalshytter, vil alle kunne bruge den”.

Et af de vigtigste kriterier var imidlertid i systemets tilgængelighed. Da medarbejdere på Rindalshytter ofte har brug for at få adgang til data, uploade dokumentation eller foretage projektopdateringer på farten, var der behov for at implementere en platform, der kunne tilgås fra kontoret i Oslo til (som videoen antyder) foden af bjergkæden Trollheimen:

“En helt anden kvalitet og struktur på alt fra A til Z. Vi mister ikke WorkPoint på samme måde, vi kan miste vores notesbog. WorkPoint er tilgængelig på din telefon, på din computer. Du har det altid til rådighed, kontrol over hver proces, og du er altid i kontrol!”.

Kontakter for mere information

Terje Haug

Seniorkonsulent (Serit Møre)

terje.haug@more.serit.no +47 97113330

Hans Ulrik Madsen

Direktør for Partner Development

hum@workpoint.dk +45 88631147