Workpoint menu
Anmod om demo Se videoen

Tilmeld WorkPoint demo

Tilmeld demo
Nyhedsbrev

WorkPoint A/S har brug for de kontaktoplysninger, du giver os, for at kontakte dig om vores produkter og tjenester. Du kan til enhver tid afmelde dig fra disse meddelelser. For information om, hvordan du afmelder dig, samt vores fortrolighedspraksis og forpligtelse til at beskytte dit privatliv, bedes du læse vores fortrolighedspolitik.

Minimer risikoen for udvikling

WorkPoint 365 gør det hurtigt og nemt ved at opbygge modulopløsninger – uden udvikling eller kodning.

Fremtidssikker forretningsløsning

WorkPoint 365 strukturerer data via SharePoint og broer til Microsoft 365 – Som et resultat modtager du en sømløs og fremtidssikker cloud-løsning.

Høj grad af regeringsførelse

Sammen med den automatiserede klassificering og arv af data sikres tilsyn og kontrol, hvilket gør det muligt at skalere WorkPoint 365 til en virksomhedsløsning.

Intelligent arkivering og journalisering af mails

WorkPoint gør det hurtigt og nemt at arkivere og journalisere mails. Ved at integrere et træk og slip-funktionalitet kombineret med et intuitivt søgeværktøj sparer dette brugere i mange timers systemering af deres mails.

21. december 2020

Den nye måde: Produktstyring med en vision

The New Way: Product Management With A Vision

Det er meget almindeligt for produktchefer, som arbejder med produktstyring – især dem, der bygger softwareplatforme – at sidde fast på deres måder og danne dårlige vaner. Årsagen? Lyt til deres kunder – eller mere specifikt, at tage konstant, afvige retning fra deres kunder – og være mikro formået at gøre tingene på deres måde.

Som følge heraf prioriterer PM’er ofte hvad andre ønsker i produktet, i stedet for at følge den overordnede vision. Innovationen sidder aldrig stille. For at være virkelig fremsynet skal produktchefer være åbne over for nye idéer. De skal finde nye måder at skabe og levere på – for at hente inspiration fra forskellige kilder: uden at gå på kompromis med slutresultatet. Stien kan være forskellig, men slutresultatet skal forblive i fokus. Det er den eneste måde til løbende at forbedre, hvordan de gør tingene.

Gør de samme ting

At sidde fast gør tingene på samme måde igen og igen er utrolig almindeligt. Og før eller senere vil føre til produktets død. Eller sindssyge. Efter alt, at gøre tingene på samme måde igen og igen og forventer et andet resultat, er (ifølge Einstein) selve definitionen af vanvid (!).

Et stort problem er, at de fleste virksomheder i dag ser til deres konkurrenter for at forstå, hvad der virker og hvad der ikke gør. Ved at kopiere hinandens arbejde sker der ingen virkelig ændringer. Der er ingen reel vision som der driver innovation.

Det samme gælder også på nutidens digitale arbejdsplads. Folk ønsker at opfinde, udvikle og dele viden, men de nægter at opgradere deres hardware og software – dermed kvæler de innovation.

For at få lidt frisk indsigt og inspiration er det klart, at produktchefer skal se ud over, hvad der er foran dem. Dette er grunden til begivenheder som hackathons arbejde gik rigtig godt. Ved at invitere folk til at prøve nye ideer og udstede kreative udfordringer, kan virksomheder få et nyt syn på nye metoder.

Men uden at vedtage en ny tankegang produktchefer vil lide. Deres rolle handler trods alt ikke kun om at planlægge og prioritere produktstyring – det handler også om at være visionær: at flytte fra gamle til nye måder.

Bryde nye områder

Overvej den ydmyge bil – noget, der altid har været en kasse med fire hjul. Sure, de har udviklet sig over tid: vi nu har elbiler og autonome biler udfordrende nogle grænser.

Men sandheden er, at bilselskaber sandsynligvis bevæger sig længere væk fra den oprindelige vision. De spiller det sikkert – opfylder umiddelbare krav og skubbe ikke konvolutten.

Hvorfor? En elbil er stadig en firehjulet bil. Hvis en bilproducents overordnede vision var at gøre transport hurtigere og mere bekvemt, kan vi se meget forskellige resultater.

Derfor er det vigtigt, at produktchefer bringer nye ideer ind i deres grupper. Og nyt behøver ikke at betyde kompliceret produktstyring – men snarere at opfylde den overordnede vision på den mest effektive måde.

Men for at arbejde hen imod visioner, er det vigtigt at tage mere tid på at forske i nye retninger i analysefasen. Du er nødt til at lege med det store billede og flyde store ideer. Ser man på, hvordan andre sektorer og industrier håndterer lignende udfordringer, er det et godt sted at starte.

Krydsbestøve idéer

For eksempel, hvis du bygger software, kan du se på praksissen ved vedvarende energi – der kan meget vel være en vis fordel i at forstå, hvordan sol PV eller vindmøller er skabt. Vi kan lære en masse fra andre virksomheder – og som vi ved, alle store kunstnere stjæler (!).

Tag IKEA – den svenske forhandler som sælger møbler, vi alle har før set før at der intet nyt er. Men ved at kombinere et simpelt produkt med en ny proces med selvmontering – til en brøkdel af prisen – har de opfundet en helt ny måde at levere møbler på.

I sidste ende handler produktstyring om forretningsmodeller, lige så meget, som det handler om den anvendte teknologi. Men det kan være svært at ændre en forretningsmodel.

WorkPoint tog dette spring, da vi ændrede vores tilgang til SaaS. Der er vanskelige vaner at overvinde, og kan ofte synes frustrerende for kunderne. Men resultatet er det værd – for alle – i det lange løb.

Vi fortsætter med at fokusere på visionen om, at vi kan få vores kunder til at arbejde lettere, hurtigere og enklere. Men i stedet for at skabe en ny teknologi i sig selv, har vi bygget oven på en platform som alle kender – og hjælper andre med at få mest muligt ud af Microsoft 365 ved at strømline og tilføje mere funktionalitet til mange af dens funktioner

På denne måde håber vi at give flere brugere mulighed for at fortsætte med at innovere og hjælpe produktchefer med at fortsætte med at følge deres visioner i stedet for at køre fast i admin.

Så langt så godt.

Vil du vide mere om, hvordan WorkPoint kan strømline din virksomhed? Kontakt os i dag.